چگونگی یادگیری و درک کاتا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چگونگی یادگیری و درک کاتا
نوشته شده در یک شنبه 9 آذر 1399
بازدید : 37
نویسنده : حمیدرضا

تذکرات:

۱.در صورتی که به صورتهای فوق تمرین می کنید یک در میان یک بار کاتا را کامل اجرا کنید.

۲.در کلیه حالات کاتا سعی کنید روی حرکتها و زاویه ها و تکنیکها فکر کنید .تلاش کنید پی به مقصود و منظور هر حرکت (به اصطلاح بونکای آن) ببرید.استقرار صحیح داچیها جهت ها و دید را موشکافانه بررسی کرده و تجزیه تحلیل کنید.عیوب خود را به این طریق میتوانید برطرف کنید.

۳.جلوی آینه کاتا اجرا کنید تا بهتر و کاملتر بتوانید نقصهای خود را بررسی کنید. از یک دوست خواهش کنید تا کاتای شما را ببینید و نظر دهید.

۴.هنگام اجرای یک تکنیک تصور کنید که آنرا در عالم واقع روی بدن یک حریف حقیقی انجام میدهید.

۵.کاراته به ترتیب عبارت است از :

۱- کیهون

۲- کاتا

۳- کومیته

یعنی مقدمه کاتا کیهون است و مقدمه کومیته کاتا در واقع اگر کیهون خوب تمرین کنید کاتای خوب خواهید زد و اگر کاتا را خوب اجرا کنید قادر به انجام کومیته عالی خواهید بود.

 ۶.کاتا باید حس شود و کم کم با گذشت زمان توسط ادراک یک کاراته کا جذب شود.استادان کاراته هیچ گاه سعی نداشتند با یک مشت کلمات کسی را وادار به درک و احساس چیزی کنند. بلکه همواره تلاش می کردند تا تماشاگران خود را در یک شرایط عملی و ملموس و با ایجاد انگیزه روانی آماده پذیرش مطالب کنند.

۷.سبکهای گوناگون، کاتا های مختلفی دارند این نکته را نیز باید توجه داشت که یک سلسله حرکات و تکنیکهای ویژه و مشخص زمانی کاتا نامیده میشود که بتوانند حالت روانی و فکری خاصی را در کاراته کا پدید آورند و یک هدف و منظور را دنبال کنند.

۸.به هرحال چون آموزش کاتا مستلزم دقت و صرف وقت زیادی است بدین جهت مربیان و استادان فن بایستی نسبت به یادگیری و مطالعه جزئیات آن زحمت فراوانی را متحمل شوند تا بتوانند به خوبی از عهده تعلیم کاتا بر آیند .هر کاتا با کاتای دیگر موارد زیادی اختلاف و مشابهت دارند.یعنی در مجموع مفهوم هر کاتا با دیگری متفاوت است همان گونه که اسم هر کاتا و معنی آن نمایانگر این تفاوت میباشند معمولا اساتید بزرگ علاوه بر یادگیری کاتا های گوناگون در یک یا دو کاتا تجربه و مهارت فوق العاده ای پیدا میکنند که همین امر موجب می شود در هنگام اجرای آن کاتا که شخصاٌ علاقمند هستند به زیبائی شگرفی دست پیدا کنند.



:: برچسب‌ها: چگونگی یادگیری و درک کاتا , یادگیری کاتا , درک کاتا , آموزش کاتا , روش یادگیری , روش کاراته ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: